/Files/images/методична скарбничка.gif

/Files/images/0_82d07_67e8cf39_XL.jpg

Сьогодні в Україні тематика STREAM освіти набирає популярності. «Креативність і творчість дуже важливі для розвитку сучасної дитини. Зараз ми повинні скеровувати свої сили у навчанні дітей на ті речі, що не зможе зробити робот. Талант, технології, толерантність – це є ключ до 21 століття», – зазначив Павло Хобзей, заступник міністра освіти і науки на засіданні круглого столу щодо STREAM освіти в України.

19.10.2018 в ДНЗ № 27 «Ромашка» була проведена педагогічна рада на тему: «STREAM освіта - освіта нового покоління».Учасниками засідання стали всі педагоги закладу. Обговорювалисяцікаві питання. Наприклад, що таке STREAM освіта та її актуальність, її переваги доповідали завідувач Н.М. Сосулєва та вихователь Жарова Н.В. Вихователь Жарова І.В. через презентацію познайомила всіх присутніх з Альтернативною програмою формування культури інженерного мислення дошкільників «STREAM- освіта, або Стежинки у Всесвіт» (К.Крутій). Тему «STREAM - лабораторія, як новий елемент предметно-розвивального середовища закладу» розкрила педагог Прусова Л.П. Про використання LEGO конструювання в роботі з дошкільнятами та позитивний вплив даної технології на всебічний розвиток дітей у своїй презентації розповіла педагог Щур І. О, а молодий вихователь Горохова О.В. познайомила педагогів з поняттям Фрактали, їх видами та методами створення.


/Files/images/399209783.gif

Відповідно до річного плану роботи ДНЗ №27 «Ромашка» 05.02.2020р. стартувала Методична панорама перегляду освітньої роботи з дошкільниками в рамках альтернативної програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт». Одним із ефективних засобів впровадження STREAM-освіти є дитяча дослідницька діяльність, яка спрямована на пошук інформації про устрій Всесвіту шляхом особистого практичного експериментування з об’єктом дослідження.

Розпочали естафету малюки середньої групи «Веселка» (виховательНасонова О.Ф.)з дослідженнявластивостей магніту, взаємодії молока та звичайної фарби, але незвичайних дослідів з ними. Методичну панораму07.02.2020р. продовжила вихователь старшої групи «Соняшники» Жарова І.В., яка за допомогою експериментально-дослідницької діяльності розвинула уявлення дітей про еру динозаврів, археологію та розкопки. Такий підхід до розвивальних занять формує у дітей пізнавальний досвід, діалектичне та продуктивне мислення, допомагає поєднати знання з різних напрямів та дає можливість використовувати набуті знання на практиці.


/Files/images/399209783.gif

11.02.2020 року на базі ДНЗ №27 «Ромашка» для вихователів раннього та молодшого віку закладів дошкільної освіти міста було проведено методичне об`єднання за темою «Формування сенсорно – пізнавальної компетентності дошкільників засобами експериментально – дослідницької діяльності та LEGO конструювання». Керівник МО Запорожець І.В. виступила з інтерактивною доповіддю «Інтеграція LEGO-конструювання в освітній процес, як одне із завдань освітньої лінії - дитина в сенсорно-пізнавальному просторі БКДО». Теоретичну частину роботи з проблеми «Запровадження STREAM технологій в освітню діяльність ДНЗ» висвітила вихователь закладу №9 «Тополька»Чибісова Н.С.

До уваги учасників було представлено захоплююче інтегроване заняття вихователя молодшої групи Щур І.О. «День народження у Черепашки Моллі», де розкрились пізнавальні, сенсорні, інтелектуальні та творчі здібності дітей. Майстер – клас «Як грати з LEGO» з педагогами провела вихователь ДНЗ №24 «Оленка» Лобас О.Р.


/Files/images/399209783.gif

/Files/images/1464101590.gif

Відомо, що методична робота в сучасному дошкільному закладі – це цілісна система взаємопов’язаних заходів, яка ґрунтується на досягненнях психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду і спрямована на підвищення фахової майстерності педагогів, на розвиток творчого потенціалу кожного педагога, педагогічного колективу з метою підвищення ефективності освітнього процесу.

В ДНЗ №27 «Ромашка» сформувалась власна стратегія і тактика методичної роботи з педагогами. Головний напрямок якої є – допомагати педагогам постійно оволодівати новими, ефективними формами і методами роботи з дошкільниками, забезпечувати умови для розвитку творчості педагогів, підвищувати їхню професійну майстерність та компетентність.

Пріоритетними напрямками в роботі педагогів є використання та впровадження активних форм методичної роботи в системі післядипломної педагогічної освіти; інноваційних технологій, нових форми діяльності дошкільного закладу в умовах модернізації дошкільної освіти; використання інформаційно - комп'ютерних технологій в практиці роботи дошкільного закладу.

Проте у кожного вихователя свій професійний портрет, свій темп удосконалення педагогічної майстерності, свій тип виконання отриманого завдання, неповторний, власний рівень педагогічної майстерності, особисте педагогічне кредо.

Тож при плануванні методичної роботи обов’язково враховується аналіз і самоаналіз роботи вихователів з розвитку дітей дошкільного віку, результати діагностичного анкетування та професійні запити кожного вихователя; характер труднощів, з якими педагоги можуть зіткнутися при виконанні тих чи інших заходів.

В дошкільному закладі розроблена авторська модель методичної роботи, що забезпечує використання різних форм методичної роботи та ефективно впливає на підвищення професійної компетентності педагогів .

З урахуванням вимог сьогодення, шляхами підвищення ефективності роботи педагогічного колективу є:

Забезпечення психолого-методичного супроводу педагогічного процесу.

Впровадження інноваційних технологій і ППД.

Створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікованої педагогічної праці.

Прагнення колективу до створення позитивного іміджу закладу.

Ефективне використання інформаційних, фінансових і людських ресурсів.

Ефективне використання методів педагогічного стимулювання.

Розроблення планів діяльності закладу.

Забезпечення ефективної взаємодії з родинами та громадськістю.

Надається перевага тим формам методичної роботи, яка стимулює професійну творчість педагогів, а саме:

Професійні конкурси

Огляди - конкурси

Педагогічні виставки

Виставки – презентації

Креативні виставки

Панорами методичних заходів

Проектна діяльність

Презентації ідей

Творчі звіти педагогів

Майстер - класи

Тематичні акції

Випуск педагогічних порадників для батьків

Створення мультимедійних презентацій

Враховуючи, що ключовим моментом в модернізації дошкільної освіти на сучасному етапі, є рівень професійної компетентності педагога, то методична робота в дошкільному закладі спрямована на саморозвиток, самоосвіту, професійне вдосконалення педагогів.

В більшості випадків методична робота здійснюється зі формованими особистостями, які з будь-якими нововведеннями повинні переосмислити свою професійну діяльність та визначитись з напрямками її зміни. Така робота над собою, не залежно від віку і стажу роботи, в першу чергу, потребує виходу за рамки професійної діяльності і повинна бути спрямована на розвиток та на вдосконалення професії. Успіх, за даних обставин, залежить від того, яким чином стимулювати та розкривати потенціал вихователів та всього педагогічного колективу, як створити ситуацію успіху особистості, викликати та підкріпити позитивні емоції з метою активізації діяльності педагогів та мобілізації зусиль задля підвищення професійного рівня.

Тому в ДНЗ №27 «Ромашка» до методів педагогічного стимулювання відносимо:

Методи заохочення ( морального та матеріального)

Метод моделювання перспектив

Метод здорової конкуренції – саме до нього належать різноманітні професійні конкурси, виставки, огляди, залучення педагогів до участі у проведенні засідань педагогічної ради.

Але які б форми методичної роботи не використовувалися в закладі, головними дієвими особами в колективі є діти, наші вихованці. Адже саме для них, наших улюблених малюків, педагогічний колектив підвищує власний професіоналізм, створює відповідні умови для їх всебічного розвитку.

Педагогічний колектив «Ромашка» має великий, при цьому, тернистий педагогічний шлях. Ті форми методичної роботи, що проводяться в закладі – не тільки демонстрація майстерності педагогічних вмінь, це – присвята кожній дитині, це непоборне прагнення покращити буття кожного малюка, дати надію на майбутнє і головне захистити світ дитини. Створити в ньому гармонію взаємин. Адже як засвідчує Державна базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», реалізація на практиці гуманістичних принципів дошкільної освіти неможлива без педагогічної зрілості вихователя. Отже, головним у методичній роботі закладу є постійна робота над професійною та особистісною зрілістю педагогів закладу.

Бо як к говорять класики:

«Талант створювати не можна, але можна створювати культуру тобто ґрунт, на якому ростуть і процвітають таланти» (Генріх Нейгауз)

/Files/images/399209783.gif

/Files/images/2020 рік.png

Напередодні в ДНЗ №27 «Ромашка» у формі круглого столу цікаво та змістовно проведена педрада «Ознайомлення з сучасними технологіями соціально – фінансової та економічної освіти дошкільників».

Практичні консультації щодо формування первинного економічного досвіду та основ споживчих знань у дошкільників за допомогою сучасних технологій надали педагоги Щур І.О. та Жарова Н.В., а вихователь Горохова О.В. презентувала підбірку навчально – дидактичних ігор «Розвиток основ економічної грамотності – запорука розвитку пізнавальної активності дітей», виготовлених власноруч педагогами закладу.

Засідання пройшло в атмосфері творчої співпраці.

/Files/images/399209783.gif

2о21 - 2022 навчальний рік

Пізнавально й творчо в ЗДО №27 «Ромашка» пройшла педрада за темою «Використання інтерактивних технологій для розвитку мовлення дошкільників». Через інформаційне повідомлення проблемне питання розглядалось директором закладу Сосулєвою Н.М., педагогами: Щур І.О., Жаровою Н.В. Цікаву презентацію «Сучасні інноваційні підходи до навчання мовленнєвого розвитку дітей» підготувала вихователь Насонова О.Ф, а Горохова О.В. запропонувала варіанти мовленнєвих ігор та вправ, які можна застосовувати у роботі з маленькими вихованцями: «Хмарочоси» (з використанням інтерактивного методу «Снігова куля»), «Чарівна квітка» (з використанням методу «Асоціативна квітка»). Проведений захід продемонстрував, що педагоги ЗДО впевнено і вчасно реагують на сучасні зміни у дошкільній освіті, готові підвищувати власну інформаційну грамотність, обмінюватися й ділитися набутим досвідом.


Сучасні інноваційні піходи до навчання мовленєвого розвитку дітей
Види інтерактивних методів роботи для розвитку мовленнєвої взаємодії

/Files/images/399209783.gif

Відповідно до одного із завдань річного плану роботи ЗДО №27 «Ромашка» щодо формування комунікативно – мовленнєвої та екологічної свідомості дошкільників шляхом STREAM підходів, в листопаді розпочався марафон відкритих заходів:

- комплексне заняття мовленнєвого спрямування в молодшій групі «Соняшнички» «В гостях у зайчика та білочки», вихователь Жарова І.В., з використанням інтерактивних форм роботи: за мнемо таблицею розучування вірша «Де ти, білочко, живеш?» чистомовок та нетрадиційного малювання овочевими штампиками;
- інтегроване заняття з використанням технології «сторітелінг» та карток Проппа «Подорож до казкового лісу» в середній групі «Бджілки», вихователь Горохова О.В. В процесі роботи через мовленнєву гру «У листопаді» (з використанням мікрофона) дали характеристику пізньої осені, опираючись на план-схему - переказували казку «Котик і Півник», за допомогою перфокарт закріпили правила поведінки в лісі, а робота з Лепбуком допомогла в грі «Будинок казок».

/Files/images/399209783.gif

Продовжила марафон відкритих заходів в ЗДО № 27 «Ромашка» вихователь Жарова Н.В. та в рамках своєї атестації провела в старшій групі «Чомусики» інтегроване заняття з мовленнєвого розвитку з пріоритетом екологічного виховання «Пошук лісової книги». В процесі заняття малюки продовжували знайомитись із загадковим світом природи, з проблемою забруднення навколишнього середовища та необхідністю охорони довкілля; закріпляли вміння складати описові розповіді, робили елементарні висновки, застосовували розмірковування. А використання вихователем інтерактивних методів: коментоване малювання, мовні ігри: «Я – пташка», «Добрі слова», «Закінчи прислів’я», «Коли це буває?», вправа з дослідницької діяльності «Яка вода?» сприяло розвитку мовлення та мислення дітей.

/Files/images/399209783.gif

Вихователь Насонова О. Ф. в рамках своєї атестації провела заняття з мовленнєвого розвитку "Веселі тварини" з дітьми групи раннього віку "Веселка".

На протязі заняття діти розпізнавали свійських тварин, закріплювали звуконаслідування їх голосів, виховували дбайливе ставлення до тварин.
Малята з захопленням відгукувалися на використання нетрадиційного тренажера для дихання та дидактичної гри з ліхтариком "Хто, що їсть?".
Застосування макетів "Сільський двір" та "Ліс" спонукало до спільної діяльності дорослого з дітьми та вільної дитячої активності, що сприяє мовленнєвому розвитку малят.

/Files/images/399209783.gif

Кiлькiсть переглядiв: 2683

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.